Комунальний заклад «Центр науково-технічної творчості учнівської молоді» Херсонської обласної ради пропонує учням завдання ІІ туру обласного заочного конкурсу юних конструкторів, винахідників та раціоналізаторів у 2020-21 навчальному році.
Завдання ІІ туру (2020-21 н. р.)
обласного заочного конкурсу юних конструкторів,
винахідників та раціоналізаторів
- При закипанні їжі, наприклад, супу, що вариться в повній каструлі, виникає проблема вчасного тимчасового привідкриття, а то й зняття кришки, щоб рідина не виливалась на плиту. Господині доводиться «чергувати» біля плити або вгадати час початку інтенсивного кипіння з метою упередження такого явища. Було б добре, якби функція «чергування» господині виконувалась автоматично. Запропонуйте придатний для цього простий пристрій, який би до того ж не споживав електроенергії, тобто був автономним.
- Побічним ефектом зменшення використання води населенням та промисловістю (внаслідок масового встановлення лічильників) стало посилене руйнування каналізаційних систем внаслідок їх недозавантаження рідиною (різноманітними водними розчинами). Запропонуйте спосіб або пристрій для запобігання руйнуванню каналізаційних систем за таких умов.
- Для завантаження колод в кузови вантажних автомобілів використовують крани або ж перекочують колони до відкритого кузова по якихось направляючих рейках тощо. В останньому випадку потрібно декілька вантажників. А що робити водію вантажівки без маніпулятора (крана), що приїхав по колоди, в тому випадку, коли вантажників нема зовсім? Запропонуйте простий спосіб або пристрій, який би дозволив погрузити колоди в кузов вантажівки.
- Досить часто, особливо зранку, коли часу обмаль здається, що чайник закипає особливо довго. Запропонуйте конструкцію приладу який би здійснював відлік часу, що залишився до моменту закипання чайника. Бажано окремо розглянути випадки нагрівання електрочайника та чайника, що гріється від інших джерел тепла (на газових, дров’яних плитах тощо).
- Підзарядка автомобільного акумулятора здійснюється звичайним електричним генератором, ротор якого приводиться в рух двигуном цього ж транспортного засобу. Відомі й проблеми використання такого генератора. Одна з них полягає в тому, що застосування ремінної передачі, яка з’єднує вал двигуна з валом генератора, призводить до значних втрат енергії. Друга – полягає в тому, що за натягом ременя необхідно слідкувати. До того ж ці ремені потребують систематичної заміни. Запропонуйте інший пристрій для підзарядки автомобільних акумуляторів, який би був позбавлений вказаних недоліків.
|
Примітка: Рішення завдань бажано супроводжувати необхідними малюнками, кресленнями, обґрунтуваннями, поясненнями.Учень може отримати додаткові бали за кожний (вірний) варіант рішення.
На титульному листі необхідно зазначити: своє прізвище, ім’я, по батькові, домашню адресу, телефон, школу, клас, позашкільний заклад, гурток, прізвище, ім’я, по батькові керівника гуртка (вчителя).
Виконані завдання треба надсилати до 26 лютого 2021 р. на адресу: 73000, м. Херсон, пр.Ушакова, 27 комунальний заклад «Центр науково-технічної творчості учнівської молоді» Херсонської обласної ради.